6 SEO stappen bij starten van je website

Home » Seo Blog » 6 SEO stappen bij starten van je website

6 SEO stappen bij starten van je website

By | oktober 30th, 2017|Categories: Seo, Tips Seo|Tags: , , |0 Comments
  • 6 SEO stappen bij starten van je website

 

Stap 1
Structureer uw website voor uw doelwoorden

De structuur van uw website heeft een groot effect op het vermogen om te rangschikken. Om effectief te rangschikken voor uw doelwoorden, moet u uw website structureren, zodat elke pagina zich richt op zijn eigen reeks nauw verwante, zeer relevante zoekwoorden.

Stel bijvoorbeeld dat je een website voor tapijtwinkel lanceert.
U verkoopt een verscheidenheid aan verschillende tapijten van moderne tapijten en klasiek ke tapijten . U wilt dat elke categorie rangschikt voor zijn doelwoorden en zoekers aantrekt die een specifiek type tapijt zoekt.
Dit betekent dat de structuur van uw website wordt afgebroken in categorieën, waarbij elke categorie zich richt op een ander zoekwoord. Hieronder hebben we een voorbeeldstructuur van de site opgenomen, met de homepage gericht op het hoofdwoord (“hoogpolig tapijt”) en subpagina’s voor elk secundair zoekwoord:

Het structureren van uw website als dit heeft meerdere voordelen. Ten eerste maakt het een duidelijk thema- en doelwoord voor elke pagina op de website, in plaats van meerdere pagina’s op meerdere pagina’s. Hiermee kunt u elk zoekwoord nauwkeurig richten op elke pagina voor maximale relevantie.

Het stelt u ook in staat om elke categorie verder te verdelen in subcategorieën. Bijvoorbeeld, als onze voorbeeldwebsite verscheidene soorten tapijten verkoopt, kunnen we het verder afbreken om extra zoekwoorden te targeten met subpagina’s:
Met deze structuur kan elke pagina zijn eigen primaire zoekwoord richten, evenals een set secundaire zoekwoorden. Een website structuur zoals deze, met elke pagina die zich toelegt op zijn eigen sleutelwoorden, geeft elke pagina meer relevantie en verbetert de potentiële organische zoeken en zichtbaarheid.

Stap 2
Zorg ervoor dat elke pagina van uw website zich richt op een primair zoekwoord en meerdere secundaire zoekwoorden.

Structureer uw website zodat elke pagina zo relevant en specifiek mogelijk is met behulp van de voorbeeldstructuur die hierboven is weergegeven.

Vermijd het optimaliseren van een pagina voor te veel zoekwoorden. Het is beter om meerdere pagina’s, elk extreem relevant, te hebben dan één pagina die slecht over meerdere onderwerpen behandelt.

Zorg ervoor dat elke pagina goede Google-vriendelijke inhoud heeft
Inhoud is een van de belangrijkste factoren op pagina om uw website rang te helpen. Voordat u een actieve SEO-inspanning begint, is het belangrijk ervoor te zorgen dat uw website inhoud heeft die zijn gebruikers inzet en helpt.

Gegevens tonen aan dat pagina’s met 2.000+ inhoudswoorden meestal hoger zijn in Google-zoek dan pagina’s met korte, lichte inhoud. In detail gaan meer tijd in beslag nemen, maar het heeft een positief effect op het vermogen van uw website om in organisch zoeken naar zijn doelwoorden te ranken.

Onderzoek toont ook aan dat lange, gedetailleerde pagina’s meer kans krijgen op links dan korte pagina’s. Zo langdurig als het mogelijk is om langdurige inhoud te ontwikkelen voor elk van uw pagina’s terwijl u uw website bouwt, kan u zelf betalen voor een groter aantal inkomende links naar elke pagina.

Een goede manier om na te denken over jouw inhoud is als oplossing voor iemand’s behoefte. We hebben eerder geschreven met behulp van Maslow’s Hiërarchie van Behoeften als inspiratiebron voor uw inhoud. Als u een cruciale behoefte kunt oplossen, is uw inhoud op de pagina veel meer kans om waardevolle links aan te trekken.

Voor optimale on-page SEO, doe je doelpuntwoorden in je inhoud af en toe, maar doe het niet te veel. Het algoritme van Google is slim genoeg om het opzoeken van zoekwoorden op te sporen. Het zal meestal leiden tot het sancties van uw website in de ranglijst van de doelwoorden.

In plaats van sleutelwoorden in je inhoud op te vullen, gebruik ze strategisch. Voeg uw zoekwoorden toe aan H1 en H2-tags op uw pagina. Voeg lange staart sleutelwoorden toe aan H3 en H4 subheadings. Zodra u klaar bent met het schrijven van elke pagina, controleer het dubbel om ervoor te zorgen dat uw zoekwoorden natuurlijk in de inhoud passen.

Stap 3
Gebruik de H1-, H2-, H3- en H4-tags om uw primaire en secundaire zoekwoorden te vermelden, evenals langstartige zoekwoordvariaties die u wilt rangschikken.

Optimaliseer uw titel tags voor elk primair zoekwoord

Uw titelmarkering is de tekst die Google als uw paginatitel zal weergeven voor elk zoekresultaat, evenals de tekst die wordt weergegeven in de browser van de gebruiker wanneer zij uw pagina bezoeken. Het is belangrijk dat al uw pagina’s titeltags hebben die zijn geoptimaliseerd voor hun doel-zoekwoorden.

Een goede titelcode moet de inhoud op uw pagina nauwkeurig omschrijven, terwijl u het belangrijkste zoekwoord vermeldt dat u richt op SEO. Bijvoorbeeld, de pagina “laagpolige klasieke tapijten” op onze tapijtwinkel hierboven zou profiteren van een titelcode als volgt:

Tapijtwinkel Hoogpolig Tapijten – Zoek tapijten en koop online
Deze titel beschrijft de inhoud van de pagina nauwkeurig. (Het is immers een lijst van Hoogpolig Tapijten ) en vertelt gebruikers wat te verwachten is nadat ze door de zoekpagina van Google zijn geklikt. Het bevat ook het doelwoordwoord (“Hoogpolig Tapijten “) aan het begin van de titel.

Hier is een voorbeeld van hoe de bovenstaande titelmarkering in de zoekresultaten van Google zou zien voor iemand die naar onze voorbeeldwebsite zocht:

Hoogpolig Tapijten
U kunt zien dat het zoekwoord juist aan het begin van de titel staat, de aandacht van de gebruiker aantrekt en Google laat zien dat onze pagina relevant is. Aangezien onze site is gestructureerd met elke pagina die gericht is op een specifiek zoekwoord, wordt ook ‘Hoogpolig Tapijten ‘ gemarkeerd in de pagina-URL.

Google snijdt uw titelcode als het langer is dan 60 karakters, dus zorg ervoor dat u uw paginatitels kort en eenvoudig houdt. Het is het beste om uw doelwoordwoord zo dicht mogelijk bij de start van de titelcode te gebruiken voor optimale SEO.

Stap 4
Start uw titelmarkering met uw doelwoord zoekwoord en omschrijf wat gebruikers moeten verwachten wanneer ze doorbladeren naar uw website.

Vermijd zoekwoorden in uw titel tag. Gebruik uw primaire zoekwoord een keer en voeg relevante informatie over uw pagina toe.
Houd uw titelcode onder 60 tekens (55 wordt aanbevolen) zodat Google het niet afkortt door overmatige lengte.
Voeg interessante, actiegerichte metabeschrijvingen toe

De meta-beschrijving is het korte fragment van de informatie die onder de titel en de URL van uw website staat in de resultaten van de zoekmachine van Google. Hoewel metabeschrijvingen geen rankingfactor zijn, is het belangrijk om elke pagina op uw website een relevante zoekwoordgerichte metabeschrijving te geven.

Een reden hiervoor is dat uw metabeschrijving een enorm effect kan hebben op de doorkliektempo van uw pagina of door klikfrequentie. Een gedetailleerde metabeschrijving zal gebruikers aanmoedigen om uw resultaat te klikken in plaats van een concurrerende website, waardoor uw totale deel van de zoekindrukken wordt vergroot.

 

Stap 5
Meta Beschrijving

Elke pagina van uw website moet zijn eigen unieke meta-omschrijving hebben die de pagina meer gedetailleerd uitlegt en een reden biedt voor gebruikers om te klikken. Als u WordPress gebruikt, kunt u snel unieke metabeschrijvingen toevoegen met behulp van een plugin zoals Yoast SEO.

Als u uw titeltag en metabeschrijving wilt invoeren, scroll gewoon naar beneden in het inhoudsvak van uw pagina en zoek het SEO-instellingengebied. Vul uw titel en meta omschrijving in de gegevensinvoervakken hieronder:

Zorg ervoor dat elke pagina van uw website heeft een eigen meta beschrijving, omdat het een groot verschil maakt in uw organische zoek klikfrequentie.

Gebruik uw zoekwoord in uw metabeschrijving, maar vul het niet onnatuurlijk in. Google kan zien wanneer u zoekwoorden overbrugt en ze kunnen uw website bestraffen.
Focus op het aanmoedigen van de gebruiker om te klikken, omdat het doel van een meta beschrijving is om uw website te “verkopen” aan zijn doelgroep.

6 SEO stappen bij starten van je website

Stap 6
Stel Google Analytics op en voeg uw website toe aan de zoekconsole van Google

Zodra u uw website heeft gebouwd, ontwikkelde inhoud en elke pagina een unieke titeltag en metabeschrijving heeft gegeven, is het tijd om Google Analytics te installeren. Google Analytics is gratis tracking software waarmee u kunt controleren hoe mensen uw website gebruiken en hoe ze het vinden.

Vanuit een SEO-perspectief is Google Analytics een geweldig hulpmiddel om mogelijkheden te optimaliseren om uw website verder te optimaliseren voor specifieke zoekwoorden.

Het installeren van Google Analytics is eenvoudig. Ga gewoon naar Google.com/Analytics en meld je aan met je Google-account. Nadat u uw website in Analytics hebt geconfigureerd, moet u uw unieke Analytics-trackingcode op uw website plakken.

Als u WordPress gebruikt, kunt u de code toevoegen via de Google Analytics-plugin. Als u een statische HTML-website hebt, kunt u de trackingcode van Analytics aan elke pagina toevoegen door de instructies van Google te volgen.

Nadat u Google Analytics hebt ingesteld, is het tijd om uw website toe te voegen aan de Search Console van Google.

Search Console
Search Console is het platform van Google voor webmasters. Het geeft u toegang tot waardevolle gegevens over hoe uw website presteert in organische zoeken, van de zoekwoorden waarvoor het op de zoek-doorkliektempo staat voor elk zoekwoord, de totale zoekwoord vertoningen en andere waardevolle statistieken.

Als u uw website wilt toevoegen aan Google Search Console, gaat u naar Google.com/Webmasters. Aangezien uw site al gekoppeld is aan een Google Analytics-account, kunt u met behulp van Search Console zonder extra verificatieproces starten.

De twee stappen die hierboven zijn beschreven, lijken nu niet zo belangrijk, maar ze worden zeer nuttig wanneer uw website begint te ranken voor zijn doelwoorden en het genereren van verkeer.

Het opzetten van Google Analytics en Search Console geeft u extra inzicht in hoe uw website presteert, dus het is de moeite waard om het zo vroeg mogelijk te doen.
De zoekconsole houdt u op de hoogte van nieuwe kansen om uw website te optimaliseren voor zoeken, dus zorg ervoor dat u deze elke week of twee controleert.
Bereik vrienden en beïnvloeders uit om links te bouwen

Hartelijk gefeliciteerd! Met Google Analytics en Search Console geconfigureerd, hebben uw titeltags en metabeschrijvingen geoptimaliseerd en goede inhoud op elke pagina van uw website, heeft u de website op zoekmachine opitimalisatie uitgevoerd.

Nu is het tijd om verder te gaan naar de volgende stap in het SEO-proces: het bouwen van links. Een goede manier om links te bouwen naar uw website is het bereiken van uw persoonlijke netwerk – vrienden, invloeden en collega’s – en vraag hen om uw website te promoten.

Link building is een langzaam, geleidelijk proces, maar het is vaak makkelijk om het te starten op de vroegste dagen van uw website door gebruik te maken van uw persoonlijke netwerk. Een of twee koppeling naar uw website is vaak het enige dat nodig is om het op de radar van Google te zetten en de zichtbaarheid van sommige zoekwoorden te verbeteren.

Een goede manier om links te bouwen, is te schrijven als gastbloggger
Gebruik uw netwerk om uw nieuw gelanceerde website te promoten. Bouw een lange termijn strategie om voortdurende SEO resultaten te boeken
Er is geen ‘juiste’ manier om SEO te doen – aangezien elke website anders is, is ieders SEO-strategie ooit zo uniek.

 

6 SEO stappen bij starten van je website

Seo Vyo is als SEO & Webdesign Bureau gespecialiseerd in Seo en Webdesign. Seo Vyo biedt diensten voor Seo ” Search Engine Optimization” en Website Webdesign. Uw website wordt ontworpen en gebouwd met de nieuwste technieken die goed aansluiten bij zoekmachines zoals GOOGLE, met juiste SEO wordt uw website vindbaar voor uw publiek.

About the Author:

Seo Vyo is als SEO & Webdesign Bureau gespecialiseerd in Seo en Webdesign. Seo Vyo biedt diensten voor Seo " Search Engine Optimization" en Website Webdesign. Uw website wordt ontworpen en gebouwd met de nieuwste technieken die goed aansluiten bij zoekmachines zoals GOOGLE, met juiste SEO wordt uw website vindbaar voor uw publiek.

Leave A Comment

VRAAG OFFERTE

*
*
*
Lees vorig bericht:
Webdesign Bureau
Webdesign Bureau

Sluiten