Content

Home » Content
Content2015-12-03T11:44:09+00:00

Schrijf voor uw doelpubliek

Het is simpel om gewoonweg te schrijven en schrijven, zonder specifieke lezer in gedachte. Het probleem met deze manier van schrijven is dat niemand echt geïnteresseerd is om deze teksten te lezen. Hou altijd de lezer in gedachte. Besef ook dat uw website uw volledig doelpubliek moet aanschrijven: huidige klanten, mogelijke klanten, investeerders, werknemers, enz. Stel u deze mensen voor als druk bezette, ongeduldige mensen die online op zoek zijn om zo snel mogelijk de nodige informatie te vergaren. Hoe meer u zichzelf de vraag stelt “als ik een potentiële klant zou zijn, wat zou ik dan willen weten”, hoeeffectiever uw web content zal zijn.

Wees direct

Mensen op het web zijn op zoek naar informatie; als u ze helpt deze informatie makkelijk te vinden, zullen ze u dankbaar zijn. Als u het ze moeilijk maakt door de belangrijkste informatie te verstoppen in de tweede of derde paragraaf, zou het goed kunnen dat niemand uw artikel echt zal lezen. Waarschijnlijk zullen deze bezoekers zelfs niet terugkeren naar uw web site. Onderzoek wijst uit dat online lezers een pagina eerst scannen waarna ze beslissen of ze beginnen te lezen, wat betekent dat ze misschien de belangrijke informatie niet zien als deze niet opvalt in de tekst op uw pagina.
Hetzelfde is van toepassing voor de zoekmachines. Zoekrobots willen keywords zien in uw pagina titels, meta data en hoofdingen in de tekst. Als ze deze niet vinden, zullen de zoekmachines uw pagina niet optimaal kunnen indexeren, en daardoor mensen zullen uw informatie misschien nooit vinden.

Titels in de tekst moeten kort en krachtig zijn

De hoofdiin de tekst op een webpagina zijn enorm belangrijk. Kijk even naar de structuur van dit artikel. U kan heel snel de hele pagina “scannen” om zo de informatie te vinden die voor u het meest relevant is.Titels moeten keywords bevatten die mensen dikwijls gebruiken om te zoeken in de zoekmachines. Keywords zijn de woorden die mensen invoeren bij bijvoorbeeld Google om een pagina te vinden. Als u dus schrijft over x en y, gebruik dan ook x en y in de pagina titels, meta data, hoofdingen in de tekst en de tekst zelf.

Gebruik krachtige teksten

Schrijf uw content overtuigend en zelfzeker. Als u schrijft over de grootste of beste X, zeg dat dan ook! Maak ook altijd duidelijk aan de lezer wat u wil dat hij of zij doet: “Download dit document”, “Schrijf u vandaag in voor onze nieuwsbrief”, “Koop van ons, en wel om deze redenen!”, enz. Zeg wat u wil zeggen op een zo krachtig en duidelijk mogelijke manier.

Gebruik de juiste link techniek

Gebruik links naar andere websites of documenten die bijkomende informatie bevatten. Zorg ervoor dat de bezoeker meer informatie kan vinden dan wat er te lezen is op de huidige pagina. Als u een statement maakt, versterk die dan ook met cijfers en grafieken, links naar relevante websites (uiteraard niet naar de concurrentie), links naar andere pagina’s of documenten op uw website, gebruik reclameboodschappen op uw site om relevante produkten of diensten aan te bieden. U wil meer informatie aanbieden en de bezoeker aansporen om hiervan gebruik te maken als hij dat zou willen.