Google Images

Google Images

Wanneer een derde van alle zoekopdrachten die in Google zijn uitgevoerd, zijn voor afbeeldingen en 12,5% van de SERP’s de resultaten van het Image Pack weergeven, weet je dat het niet een facet van SEO is die je in de steek houdt.

Image SEO basics:

1. “Is het nog steeds de moeite waard om Image Search SEO te doen?”

U kunt zich herinneren dat u in de afgelopen jaren, toen u op een afbeelding in Google Image Search hebt geklikt, naar de website of op de webpagina die die afbeelding had

Nu, als u er op klikt, opent Google een full-size versie daarvan, vertelt u de website waarop het is. Maar voor veel mensen is dat genoeg. Ze doen een hoop zoekopdrachten en bezoeken nooit uw website.

Visueel verkochte producten en diensten

We hebben gepraat met veel mensen die zijn aannemers of decorateurs, renovateurs, hotelbezitters of hoteliers, ambachtelijke verkopers, en ze vinden dat beeldzoeken iets is dat mensen doen als onderzoek voordat ze ze kiezen. In feite kun je de werkelijke zoekopdrachten voor “Keuken in Rotterdam” zien, en dan zullen mensen hun beslissing nemen over wie er mee moet gaan, gebaseerd op de beelden die daarboven verschijnen, zij zullen die website bezoeken.

Alles wat bedoeld is om links en citaties te verdienen – Dus als u grafieken of gegevens maakt of u foto’s van gebeurtenissen of van mensen maakt en u hoopt dat die mensen of andere mensen zullen gaan en uw afbeeldingen gebruiken en dan Link terug naar u, u wilt zeker Image Search SEO. Dat kan je van dat juiste publiek krijgen. Wanneer zij uw afbeelding in hun presentatie of hun publicatie of hun website gebruiken, krijg je de link.
Visuele inhoud licentiegevers –

Zeer duidelijk, ze maken hun levende verkopende beelden. Google Image Search is een geweldige manier om daar te komen. Dus als je een fotograaf of een illustrator of een galerie bent, zou je dat ook zeker willen doen.
* Een paar gegevenspunten:

Eén komt uit Jumpshot, waarvan de Nederlanse dataset vrij groot is, in de miljoenen zoekers. Ze zien dat ongeveer een derde van alle zoekopdrachten die op Google worden uitgevoerd, worden uitgevoerd in Google Image Search, . Ik realiseerde me nooit hoe groot Google Image Search was totdat ik dat Jumpshot data zag. Het is gewoon enorm. onderzoek laat ons zien dat ongeveer 12,5% van alle Google-zoekopdrachten in de web resultaten een imagepack ergens anders laat zien.

2. Moet u originele visuals gebruiken?

Of kan u bijvoorbeeld visuele inhoud van andere mensen vergissen? Kunt u een voorraadbeeld kopen en dat op uw site plaatsen en mogelijk nog steeds in Google Afbeeldingen? Het antwoord is eigenlijk ja.

In tegenstelling tot webresultaten worden duplicaten niet als een probleem beschouwd. Google Image Search zal over het algemeen één versie van een afbeelding nemen en dat komt hoger dan de andere. Maar het is niet altijd het origineel. In feite is het vaak niet de originele bron. Het is een pagina die een echt goed werk doet met Image Search SEO. Dus dit is een geweldige kans voor SEO’s om wat extra verkeer te krijgen.
Zorg ervoor dat u de juiste machtigingen hebt.

3. Hoe kom je erachter of image SEO eigenlijk iets is wat je zou moeten doen?

Nou, voor een bepaald zoekwoord, bijvoorbeeld, zocht ik naar “Keuken in Rotterdam” hier, en er is een resultaat, denk ik bovenaan. Misschien is het een advertentieresultaat. Dan is er het beeldblok met een paar foto’s erin. Google zal dat beeldblok alleen laten zien als en wanneer de zoekers heel vaak  op afbeeldingen klikken of er zijn veel zoekopdrachten direct op Google afbeeldingen voor die term. Zo kan Google zelf de indicator voor u zijn of er vraag is.

Wat zijn de klassement elementen voor Google images + image packs?

Nu, je nieuwsgierig bent geworden om met deze afbeeldingen SEO te doen. Mijn sterke suggestie zou zijn dat je alle ranking factoren bekijkt. Ze zijn eigenlijk vrij breed, maar ze zijn niet zo ingewikkeld. Of ze zijn een beetje basischer dan we gewend zijn aan web resultaten. Ik denk dat het komt omdat Google in de meeste gevallen veel belangstelling heeft voor relevantie en beterschap van de gebruiker, in plaats van populariteit te koppelen. Ze maken zich niet zo veel zorgen over spamming en manipulatie in die resultaten.