Hoe en waarom inzetten van sociale media voor zoekmachine optimalisatie

Home » Seo Blog » Hoe en waarom inzetten van sociale media voor zoekmachine optimalisatie

Hoe en waarom inzetten van sociale media voor zoekmachine optimalisatie

  • Hoe en waarom inzetten van sociale media voor zoekmachine optimalisatie

Sociale media voor zoekmachine optimalisatie

 

Wie een product verkoopt of een dienst aanbiedt, wil gevonden worden. De meeste potentiële klanten of gebruikers van een product of dienst gaan op zoek naar een bedrijf of organisatie die het gevraagde kan aanbieden. De meeste mensen gaan online op zoek naar wat ze nodig hebben. Uiteraard gebeurt dit via zoekmachines en worden de bedrijven die het best SEO laten toepassen bij het ontwerpen van hun website het best gevonden.

De online wereld en de manier waarop potentiële consumenten op zoek gaan naar informatie evolueert steeds verder. Steeds meer mensen hebben een account op sociale media en zoeken daar naar productinformatie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren. Sommige mensen worden beïnvloed door wat hun vrienden en kennissen op sociale media zoals Facebook en Twitter posten. Zodoende gaan ze verder op zoek naar informatie over een merk, product of dienst.

SEO geoptimaliseerd

Het hoe en waarom inzetten van sociale media voor sociale media wordt op dat moment steeds relevanter. Vele merken zien dat in en starten daarom met een fanpagina voor hun product, merk of dienst. Om beter gevonden te kunnen worden, is het uiteraard van belang dat deze pagina voor SEO geoptimaliseerd wordt. Zo wordt de vraag waarom sociale media inzetten voor zoekmachine optimalisatie meteen beantwoord.

 

Hoe en waarom inzetten van sociale media voor zoekmachine optimalisatie

sociale media voor zoekmachine optimalisatie

Hoe sociale media inzetten voor zoekmachine optimalisatie of SEO?

 

Sociale media zorgen ervoor dat je SEO flink verbeterd wordt. Je kunt zeker spreken van een boost effect. Dit effect laat zich op 3 manieren opmerken. We zetten deze voor de duidelijkheid even op een rij:

 

Je krijgt meer verkeer op je site

 

Wie op sociale media links post naar zijn of haar zakelijke website, zal daar veel meer respons op krijgen. Veel meer mensen zullen de weg vinden naar je site.

 

Je kunt mensen laten deelnemen aan de activiteiten op je site

 

Als je een al dan niet zakelijke website hebt waar een account voor nodig is om te kunnen inloggen, is het handig om je potentiële gebruikers, deelnemers of klanten te laten inloggen via hun sociale media account. Dat bespaart je bezoekers alweer het aanmaken van een account. Dit bespaart tijd en zo hoeven ze weer een paswoord minder te onthouden.

 

Delen en liken mogelijk maken op sociale media

 

Als mensen interessante content ontdekken, dan is het alleen maar logisch dat ze die ook willen delen met andere personen. Dan is het wel zo handig dat dit gemakkelijk kan gebeuren. Daarom is het een goede SEO praktijk om buttons die shares en delen mogelijk maken onderaan de content op je site te zetten. Uiteraard kies je dan best voor de meest gebruikte sociale media.

 

 

About the Author:

Seo Vyo is als SEO & Webdesign Bureau gespecialiseerd in Seo en Webdesign. Seo Vyo biedt diensten voor Seo " Search Engine Optimization" en Website Webdesign. Uw website wordt ontworpen en gebouwd met de nieuwste technieken die goed aansluiten bij zoekmachines zoals GOOGLE, met juiste SEO wordt uw website vindbaar voor uw publiek.

Leave A Comment

Lees vorig bericht:
Wat is het nut van een mobiele website?
Wat is het nut van een mobiele website?

Sluiten