Waarom moet logo geweldig  zijn ?

Uw logo zal een grote impact hebben op de eerste indruk die uw bedrijf gaat maken: het geeft uw klanten informatie over uw merk en laat hen weten of het geschikt voor hen is.
Omdat uw logo zo’n essentieel onderdeel van uw merk is, wilt u zeker weten dat het goed is gedaan. Al uw merkmaterialen hebben uw logo erop. Hij kijkt terug naar uw klanten vanaf uw website, uw verpakking en uw visitekaartjes. Laat het meetellen! Een geweldig, professioneel logo-ontwerp heeft niet alleen de kracht om te communiceren waar u voor staat. Het zal ook een goede eerste indruk maken en u helpen onderscheiden van de concurrentie.

Bepaal uw merkidentiteit met uw logo ontwerp

Logo ontwerp voor Native specialty koffie door Sava Stoic.
U wilt dat uw logo de persoonlijkheid van uw merk communiceert. En om dat te doen, moet je eerst begrijpen wat de kernpersoonlijkheid van je merk is. Als u eenmaal een duidelijk idee hebt van wat u uniek maakt en waar uw merk over gaat, is het voor u veel gemakkelijker om ontwerpkeuzes te maken die een aanvulling en aanvulling zijn van die foto.

Hier zijn enkele vragen die u zich kunt stellen, om tot op de bodem van uw merkidentiteit te komen:
Waarom zijn we met dit bedrijf begonnen?
Wat zijn overtuigingen en waarden die belangrijk zijn voor ons als bedrijf?
Wat doen we beter dan wie dan ook?
Wat maakt ons speciaal?
Als we ons merk in drie woorden zouden kunnen beschrijven, wat zouden dat dan zijn?
Wat zijn de drie woorden die we onze klanten zouden willen laten gebruiken om ons te beschrijven?

Kies uw ontwerpstijl

Nu je een duidelijk idee hebt van je merk en je geïnspireerd voelt, is het tijd om dat in ontwerpen te vertalen. Er zijn veel verschillende elementen die hierbij een rol spelen, van kleuren, vormen en grafische afbeeldingen tot typografie. Door elk onderdeel te isoleren en te laten zien wat het voor uw logo kan betekenen, kunt u stap voor stap dingen doen, in plaats van dat u in één keer overweldigd raakt door het hele ontwerp.

Wanneer u aan uw logo denkt, is het eerste dat u wilt doen, het kiezen van de juiste ontwerpesthetiek voor uw merk. Er is niemand stijl die geschikt is voor iedereen, alleen wat het beste is voor uw merk.

Modern en minimalistisch logo ontwerp

Merken kiezen vaak voor een schone en minimalistische stijl om te communiceren hoe fris en modern ze zijn. Deze stijl gebruikt veel witruimte, minimale details en eenvoudige lijnen, wat vaak resulteert in slanke, verknipte achterlogo’s. Een minimalistische en moderne stijl laat uw klanten zien dat uw merk up-to-date, cool en weet wat telt.

Handgemaakt logo ontwerp

Handgemaakte stijl levert een duidelijke boodschap op: dit merk is individualistisch en staat voor handgemaakte kwaliteit. De stijl werkt goed in combinatie met andere esthetiek, zoals vintage, om het bericht echt naar huis te drijven. Maar het kan ook worden gecombineerd met minimale en leuke stijlen voor een eenvoudige en verfijnde of een heldere en jeugdige look

Klassiek logo ontwerp

Trendy logo’s kunnen leuk en spannend zijn, maar ze kunnen snel verouderd lijken. Een klassieke stijl geeft u meer uithoudingsvermogen en kan u helpen een breder publiek te bereiken. Deze esthetiek houdt het eenvoudig en gaat niet op zoek naar gekke kleurenpaletten, grafische afbeeldingen of lettertypen. Een klassieke stijl vertelt mensen dat je betrouwbaar en nuchter bent.

Retro of vintage logo ontwerp

Er is een reden waarom vintage en retro design al geruime tijd in de mode zijn. Ze doen je meteen denken aan het verleden en roepen romantische gevoelens van nostalgie op. Een vintage logo vertelt klanten dat geschiedenis belangrijk voor je is en dat wat je verkoopt goed is gedaan. Versleten en met de hand geïllustreerde logo’s in bruine en beige kleurenpaletten passen prachtig bij deze esthetiek.

Leuk en eigenzinnig logo ontwerp

Dit is een populaire keuze voor merken met een jonge (of jong van hart) doelgroep. Leuke en eigenzinnige stijl is vaak kleurrijk en schattig en gebruikt vaak symbolen of illustraties om een ​​positieve en vriendelijke sfeer te creëren. Kies een grillige mascotte of een leuke illustratie om het leuke karakter van je merk te laten schijnen.

Kies de juiste typografie voor logo ontwerp

U wilt een lettertype kiezen dat uw logo aanvult en aanvult. Er zijn 4 basistypen lettertypen waarmee u kunt werken om uw logo een unieke uitstraling te geven:

Serif-lettertypen

Zie je hoe het lettertype het Avalon-logo een chique en tijdloze look geeft? Serif-lettertypen kunnen uw logo er klassiek en luxueus uit laten zien. Schrijffouten zijn de kleine ‘voeten’ aan het einde van een letter, waardoor ze er ouderwets uitzien. Ze zijn zeer veelzijdig en zien er geweldig uit met elk soort ontwerp, maar werken vooral goed met vintage, elegante of klassieke ontwerpen.
Sans serif-lettertypen
Sans-serif-lettertypen zijn perfect voor een moderne en strakke uitstraling. Ze hebben niet de voetjes die serif-lettertypen hebben waardoor ze er heel slank en eenvoudig uitzien. Dit werkt uitstekend voor moderne merken, zoals het minimale en coole Delta Salt-logo hierboven.

Scriptlettertypen

Scriptlettertypen doen denken aan handschrift. Van elegante kalligrafische lettertypen tot ontspannen en down-to-earth scripts, er is een enorme variëteit. Gebruik ze om uw logo er individualistischer uit te laten zien, zoals het bovenstaande Moon Rabbit-logo.
Toon lettertypen
Display-lettertypen zijn decoratieve lettertypen die sterk gestileerd zijn en echt opvallen. Bekijk hierboven het Perfect You-logo dat een displaylettertype gebruikt om het ontwerp een leuke jaren 70-flair te geven.
Uw typografie kan erg krachtig worden wanneer u verschillende lettertypen met elkaar combineert.

Kleuren voor logo ontwerp

Kleuren kunnen een heleboel verschillende betekenissen hebben. De psychologie achter kleur is complex, maar om het kort te houden, hebben kleuren bepaalde emoties en ideeën die eraan verbonden zijn.

Rood: rood staat voor opwinding, passie en woede. Het is een goede keuze als uw merk luid, jeugdig is en opvalt.

Oranje: Oranje is veel minder gebruikt dan rood, maar het is net zo energiek. Dit is een levendige, verkwikkende en speelse kleur.

Geel: als je er toegankelijk en vriendelijk wilt uitzien, is geel de juiste keuze. Het verspreidt een vrolijke, betaalbare en jeugdige energie.

Groen: groen is extreem veelzijdig en kan voor elk merk werken. Het is vooral perfect voor iedereen die een verbinding met de natuur tot stand wil brengen.

Blauw: Blauw is een zeer klassieke en veelvoorkomende keuze. Het is rustgevend en koel en symboliseert betrouwbaarheid en volwassenheid.

Paars: Paars kan uw ticket zijn om er luxueus uit te zien. Afhankelijk van de schaduw kan paars mysterieus, eclectisch of vrouwelijk zijn.

Roze: als je voor meisjes gaat, werkt niets beter dan roze. Maar dat is niet alles! Met tinten zoals pastelroze, millennial pink of neon magenta, kan pink uw logo een volwassen en koele, maar toch jeugdige en vrouwelijke look geven.
Bruin: in het begin klinkt bruin misschien als een vreemde kleurkeuze, maar het werkt

Naast de algemene stijl zijn er 7 hoofdsoorten logo’s waaruit u kunt kiezen bij het maken van uw logo. U kunt degene kiezen die het best bij uw bedrijfsnaam of algehele esthetiek past, of combineer ze om iets unieks te creëren.

Abstracte embleemtekens

In plaats van een herkenbaar symbool zijn abstracte logo’s geometrische vormen die geen onmiddellijke verbinding met een bestaande afbeelding tot stand brengen, maar iets geheel nieuws voor uw merk creëren. Een abstract logo-teken zal uw bedrijf verdichten tot een symbool dat echt uniek is voor u. Het logo voor Printy laat zien hoe modern een abstract symbool eruit kan zien, terwijl het tegelijk veel persoonlijkheid heeft. Als je wilt dat je abstracte logo een bepaalde sfeer of gevoel creëert, ontdek dan de betekenis van verschillende geometrische logo-vormen

Schildermerktekens

Afbeeldingen of logo’s zijn waar we aan denken als we het woord “logo” horen. Het zijn iconografische afbeeldingen die gemakkelijk herkenbaar zijn en uw merk weergeven met een afbeelding. U kunt iets simplistisch of ingewikkelder kiezen, maar zorg ervoor dat u een symbool kiest dat een unieke verbinding met uw merk creëert. Vaak worden deze gecombineerd met een woordmerk (dat weet u, dus klanten weten uw naam … tenminste, totdat u op het gebied van merkherkenning paraat staat met Apple en Target).

Lettermarks

Lettermerklogo’s kunnen handig zijn om uw bedrijfslogo te stroomlijnen, vooral als uw naam erg lang is of moeilijk te onthouden. Veel bedrijven kiezen voor hun initialen, denk maar aan HP, CNN of H & M. Deze monogrammen kunnen geweldig zijn voor minimalistische logo’s, maar vergeet niet dat ze niet erg goed zijn in het uitdrukken waar uw bedrijf over gaat.

Wordmarks

Wordmarks zijn een zeer eenvoudige manier om uw bedrijfsnaam als een logo te gebruiken. Om ze persoonlijkheid en herkenningswaarde te geven, draait alles om typografie – kijk maar naar het woordmerklogo voor ONE. Als je een geweldige naam hebt voor je merk, kan dit de perfecte manier zijn om het op de voorgrond te plaatsen.

Mascottes

Mascottes zijn een leuke manier om uw merk een persoonlijkheid te geven. Het zijn vaak kleurrijke, cartoonachtige personages die uw bedrijf op een gezinsvriendelijke en toegankelijke manier vertegenwoordigen, zoals de vrolijke gadgetmol hierboven.

Combinatiemarkering

Een combinatieteken doet precies wat het op het blikje zegt: het combineert een symbool met een woordmerk om een ​​gemakkelijk herkenbaar logo te maken. De merknaam staat naast het symbool of is geïntegreerd in het grafische element, zoals designer ludibes laat zien met het Brite Side-logo. Mensen zullen beide elementen aan uw merk koppelen, waardoor u ze zowel alleen als samen kunt gebruiken.
Embleem
Net als bij combinatiemarkeringen zijn emblemen vaak ook een combinatie van woord- en beeldelementen. Ze bestaan ​​meestal uit tekst die is geïntegreerd in een symbool of pictogram, zoals badges, zegels of toppen. Het embleem van Rockwell Lighthouse laat zien hoe deze traditionele vormen je een heel old-school en klassiek uiterlijk kunnen geven.