Wat is influencer?

Een influencer is een persoon die een verscheidenheid aan sociale mediaplatforms gebruikt om hun mening over specifieke merken of producten te uiten, en bijgevolg hun gevangen publiek te beïnvloeden.
Het concept van een influencer is eenvoudig, het is een ‘normale’ persoon die een vertegenwoordiger van het grote publiek is, producten eerlijk beoordeelt en bespreekt en een vertrouwensrelatie opbouwt met hun publiek.

Ze hebben de macht om de aankoop van specifieke producten te beïnvloeden door ze te bekijken op onder andere YouTube, Snapchat, Twitter en Instagram, waarbij ze hun autoriteit, kennis, authenticiteit, hefboomwerking of machtspositie in de industrie effectief gebruiken om contact te leggen met hun volgers.

Hoe word je influencer?

Hoe word je zelf een influencer? Als een steeds groeiende industrie kan het behoorlijk druk zijn op de influencer markt, maar het is niet onmogelijk om in te breken en impact te maken.
We hebben enkele tips uiteengezet om u te helpen uw eigen aanhang online te bouwen. Hier is waar je moet beginnen als je een influencer wilt worden.

Bouw je merk op

De volgende stap om invloed uit te oefenen op sociale media, is werken aan het opbouwen van uw merk. Je moet je onderzoek doen en uitzoeken wat je moet doen om de bal aan het rollen te krijgen.
Onderzoek de industrie die je gaat proberen te beïnvloeden. Wie zijn de belangrijkste Wat is influencers in het spel? Welke soorten inhoud krijgen betrokkenheid binnen deze branche? Welke merken werken met influencers in deze branche? Waar zijn de gaten? Kunt u deze gaten in uw voordeel bewerken en uw niche opbouwen?
Denk na over hoe u wilt dat uw merk eruit ziet.
Bepaal hoe je je aanwezigheid gaat aftrappen en bouw je conten tstrategie, je tone en je merk hieromheen.

Vind je niche

Zoals we al eerder zeiden, is de influencer markt druk en dit zal alleen maar meer en meer druk worden naarmate de industrie groeit. Je eerste aanspreekpunt op weg naar het worden van een influencer is je niche te vinden.
U wilt een hoek van internet vinden waarop u uw stempel kunt drukken en een ruimte voor uzelf creëren om een ​​publiek op te bouwen. U wilt een niche vinden die de basis vormt van uw merk voor sociale media, iets dat niet te druk is. Evenzo wil je jezelf niet in een hoek praten door iets te bespreken dat momenteel niet populair is, dus het gaat om het vinden van een gelukkig medium.
Het maakt niet uit waar je over wilt praten, maar je moet nadenken over hoe je anders zult zijn. Misschien concentreer je je op vintage mode? Misschien richt u zich op duurzame voeding? Je kunt zelfs een modeblogger zijn die de hoofdstraat beoordeelt, maar met een draai aan je recensie indeling om je een beetje anders te maken.

Wees actief op sociale mediaplatforms 

Zoek uit met welke platforms u wilt werken en begin uw sociale mediaplatforms op de juiste manier te bouwen.
Het is belangrijk om elk platform voor sociale media te begrijpen voordat u begint met strategieën. Hoe vaak is het optimaal om op Facebook te plaatsen? Welke tijden isTwitter het meest bevolkt? Welke soorten video’s krijgen de meeste weergaven?
Het is beter om je te concentreren op een paar platforms waar je blij mee bent en om consistent te posten en je merk daarop te bouwen dan te proberen je middelen te jongleren en te focussen op een platform waar je niet 100% zeker van bent.
Zodra u hebt besloten met welke platforms u werkt, is het tijd om een ​​consistente branding op alle platforms te creëren.

Publiceer uw inhoud

Nu is het tijd om te beginnen met publiceren. Werk aan het opbouwen van uw inhoud en post regelmatig.
Doe je onderzoek naar welke soorten inhoud het beste werken op elk platform. Hoeveel hashtags zijn optimaal voor Twitter? Verhoogen foto’s betrokkenheid op Facebook? Wat is de optimale lengte voor blogberichten?

Afbeeldingen zijn optimaal in verschillende formaten op Facebook, Twitter en Instagram. Video’s moeten op verschillende manieren worden geknipt om het beste te werken in Instagram verhalen of Facebook. Facebook video’s werken beter wanneer ze rechtstreeks naar Facebook worden geüpload in tegenstelling tot een externe link. Dit zijn allemaal handige tips die u helpen een gladde sociale aanwezigheid te creëren wanneer u publiceert.
Onderzoek welke hashtags veel interactie krijgen, en zorg ervoor dat je die in je berichten verwerkt. Spring over onderwerpen die populair worden en krijg meer aandacht voor uw berichten. Relateer uw inhoud met dingen die het publiek aan het praten krijgen, zoals The X Factor, of een actueel verhaal.
Publiceer uw inhoud, consequent onderzoek en aanpasbaar op elk platform.

Breng uw persoonlijkheid over

Je persoonlijkheid is je beste bezit als  influencer van sociale media. Consumenten wenden zich niet noodzakelijkerwijs tot beïnvloeders om glossy advertenties van producten te zien, maar eerder oprechte en eerlijke beoordelingen van dingen die ze misschien zelf zouden willen kopen.
sociale mediaplatforms zijn het meest succesvol wanneer ze relateerbaar zijn, daarom is je persoonlijkheid een belangrijk hulpmiddel voor het opbouwen van je merk.
Schud de zorgen over hoe u zich kunt concentreren op professionaliteit en begin te werken aan hoe u het beste kunt communiceren. Ben je een getalenteerde creatieve schrijver die woorden tot leven kan brengen? Is humor jouw tas en kun je dat overbrengen? Ben je snel van geest en in staat om je hand uit te proberen bij sommige hashtag woordspelingen?
Wees jezelf, wees er trots op en moedig mensen aan om je te volgen omdat ze je stem willen horen. Als u bespreekt op een manier waarvan u weet dat die trouw is aan uzelf, zal uw doelgroep uw mening als  influencer vertrouwen door uw eerlijkheid te begrijpen.

Houd contact met uw publiek

Een influencer vertrouwt op hun relatie met hun publiek, wat betekent dat u niet eenvoudig kunt vertrouwen op het plaatsen van uw inhoud en in de hoop dat mensen er mee zullen omgaan.
Betrokkenheid met uw publiek is van cruciaal belang, en het bouwen van een ruimte waar zij uw inhoud kunnen betrekken, vertrouwen en ervan genieten is absoluut noodzakelijk voor uw succes als  influencer van sociale media.
Dit betekent reageren op reacties, discussies op gang brengen, genieten van gesprekken en een community stimuleren op al je sociale mediakanalen.
Hetzelfde kan ook gezegd worden voor een potentieel publiek – als je mensen wilt verleiden om je te volgen op een social media platform, waarom zou je ze dan niet eerst aanspreken? Zoek naar trefwoorden met betrekking tot waar u het over hebt en start een gesprek.

Wees consistent

Een van de meest noodzakelijke onderdelen van het zijn van een  influencer is dat je consistent bent. Regelmatig posten op alle platforms die u heeft gekozen om te doen. Als u aan het bloggen bent, post daar dan consequent. Als je op YouTube bent, maak je dan klaar om consistent video’s te filmen.
Vanwege de aard van algoritmen en de snelle aard van tijdlijnen op sociale media, is consistentie van cruciaal belang omdat uw tweets, berichten en video’s een korte houdbaarheid hebben. Krijg meer zicht op uw inhoud door consistent te zijn en dit is een geweldige manier om ook de aandacht van merken te trekken!

Wees geduldig

Geduld een vaardigheid die je moet leren als je serieus bent om een influencer te worden.
Geduld onderscheidt je van de concurrentie, helpt je realistisch te zijn over je doelen en helpt je dus om een ​​influencer te worden.