Het webdesignproces in 7 eenvoudige stappen

Home » Seo Blog » Het webdesignproces in 7 eenvoudige stappen

Het webdesignproces in 7 eenvoudige stappen

  • Het webdesignproces in 7 eenvoudige stappen

Webdesign

Webdesigners denken vaak aan het web ontwerp proces met een focus op technische zaken zoals wire frames, code en content management. Maar geweldig ontwerp gaat niet over hoe u de sociale media knoppen of zelfs slanke beelden integreert. Geweldig ontwerp gaat eigenlijk over het creëren van een website die afgestemd is op een overkoepelende strategie.

Goed ontworpen websites bieden veel meer dan alleen esthetiek. Zij trekken bezoekers en helpen mensen om het product, het bedrijf en het merken te begrijpen door middel van een verscheidenheid aan indicatoren, waaronder beeldmateriaal, tekst en interacties. Dat betekent dat elk element van uw site moet werken aan een bepaald doel.

Maar hoe bereikt u die harmonieuze synthese van elementen? Door middel van een holistisch webontwerpproces dat rekening houdt met zowel vorm als functie.

Voor mij vereist dat webdesignproces 7 stappen:

1, Doelidentificatie: Waar ik met de klant werk om te bepalen welke doelen de site moet vervullen. Dat wil zeggen, wat is de bedoeling daarvan.

2, Omvangsbepaling: Als we de doelen van de site kennen, kunnen we de reikwijdte van het project definiëren. Dat wil zeggen, welke pagina’s en functies de site nodig heeft om het doel te vervullen en de tijdlijn om die uit te bouwen.

3, Sitemap en wireframe creatie: Met de door ons gedefinieerde scope kan we beginnen met het graven in de sitemap, waarin wordt bepaald hoe de inhoud en eigenschappen die we definiëren in de scope definitie, zullen integreren.

4, Inhoudsopmaak: nu we een betere beeld van de site in het achterhoofd hebben, kunnen we beginnen met het maken van inhoud voor de afzonderlijke pagina’s. Houd altijd de zoekmachine optimalisatie in het achterhoofd om de pagina’s gericht op een enkel onderwerp te behouden. Het is van essentieel belang dat u werkelijke inhoud hebt om mee te werken voor onze volgende fase:

5, Visuele elementen: Met de site architectuur en wat inhoud op zijn plaats, kunnen we beginnen met het visuele merk. Afhankelijk van de opdrachtgever, is dit wellicht al goed gedefinieerd, maar u kan ook de visuele stijl van bovenaf bepalen.

6, Testing: Nu heb je al je pagina’s en gedefinieerd hoe ze aan de bezoekers van de site worden weergegeven, dus het is tijd om ervoor te zorgen dat alles werkt. Combineer handmatig browsen van de site op een verscheidenheid aan apparaten met geautomatiseerde site crawlers om alles te identificeren van problemen met gebruikerservaring naar eenvoudige gebroken links.

7, Lancering! Zodra alles goed werkt, is het tijd om uw site te plannen en uit te voeren! Dit zou moeten omvatten de planning van zowel starttijd- als communicatiestrategieën – bijv. Wanneer zal u starten en hoe laat u de wereld laten weten?

Nu we het proces hebben geschetst, laten we een beetje dieper in elke stap graven.

1. Doelidentificatie

In deze eerste fase moet de ontwerper het einddoel van de website identificeren, meestal in nauwe samenwerking met de klant of andere belanghebbenden. Vragen om te verkennen en te beantwoorden in dit stadium van het proces zijn:

Voor wie is de site?

Wat verwachten ze te vinden of daar te doen?

Is deze website het voornaamste doel om te informeren, te verkopen of te vermaken?

Moet de website duidelijk een kernboodschap van een merk overbrengen, of is het onderdeel van een bredere brandingstrategie met zijn eigen unieke focus?

Welke concurrerende sites, indien aanwezig, en hoe zou deze site geïnspireerd moeten worden op / anders dan die concurrenten?

Dit is het belangrijkste onderdeel van een webdesign proces. Als deze vragen niet helemaal in het kort worden beantwoord, kan het hele project in de verkeerde richting afzetten.

Het kan handig zijn om één of meer duidelijk geïdentificeerde doelen te schrijven of een samenvatting van één paragraaf van de verwachte doelen. Dit helpt het ontwerp op de goede weg te zetten. Zorg ervoor dat u het doelgroep van de website begrijpt en een werkkennis van de competitie ontwikkelt.

Voor meer in dit stadium, kijk “Het moderne webdesign proces: het stellen van doelen.”

2. Omvangsbepaling

De opdrachtgever stelt een doel in gedachten, maar dit wordt geleidelijk uitgebreid, evolueert of verandert volledig tijdens het ontwerpproces – en het volgende weet je dat je niet alleen een website bewerkt en bouwt, maar ook een webapp, en e-mails.

Dit is niet per se een probleem voor ontwerpers, omdat het vaak kan leiden tot meer werk. Maar als de verhoogde verwachtingen niet overeenkomen met een stijging van de begroting of de tijdlijn, kan het project snel onrealistisch worden.

3. Sitemap en wireframe creatie

Een sitemap vormt de basis voor elke goed ontworpen website. Het helpt ontwerpers een duidelijk beeld te geven van de informatie-architectuur van de website en legt de relaties tussen de verschillende pagina’s en inhoudselementen uiteen.

Het bouwen van een site zonder een sitemap is als het opbouwen van een huis zonder een blauwdruk. En dat komt zelden goed uit.

De volgende stap is de draadframe te bouwen. Wireframes bieden een kader voor het opslaan van het visuele ontwerp en de inhoud van de site, en kunnen helpen bij het identificeren van mogelijke uitdagingen en leemtes met de sitemap.

Hoewel een draadframe geen definitieve ontwerpelementen bevat, fungeert het als een handleiding voor hoe de site uiteindelijk zal kijken.

4. Creatie van inhoud

Zodra het kader van uw website op zijn plaats is, kunt u beginnen met het belangrijkste aspect van de site: de geschreven inhoud.

Inhoud serveert twee essentiële doeleinden:

Doel 1. Inhoud drijft bezoekers en actie

Ten eerste gaat de inhoud door de lezers en rijdt ze om de acties te ondernemen die nodig zijn om de doelen van een site te vervullen. Dit wordt beïnvloed door zowel de inhoud zelf (het schrijven), en hoe het wordt gepresenteerd (de typografie en structurele elementen).

Doel 2: SEO

Inhoud verhoogt ook de zichtbaarheid van een site voor zoekmachines. De praktijk van creatie en het verbeteren van de inhoud om goed op zoek te staan is bekend als zoekmachine optimalisatie of SEO.

Het verkrijgen van uw zoekwoorden en sleutelzinnen is essentieel voor het succes van elke website. Ik gebruik altijd Google Keyword Planner. Dit hulpprogramma toont het zoekvolume voor potentiële doelwoorden en zinnen, zodat u kunt opzoeken naar wat de werkelijke mensen op internet zoeken. Terwijl zoekmachines steeds slimmer worden, moet ook uw inhoudstrategieën. Google Trends is ook handig voor het identificeren van termen die mensen eigenlijk gebruiken wanneer ze zoeken.

Mijn ontwerpproces richt zich op het ontwerpen van websites rond SEO. Trefwoorden die u wilt rangschikken, moeten in de titel tag geplaatst worden – hoe dichter bij het begin, hoe beter. Trefwoorden moeten ook verschijnen in de H1-tag, meta-beschrijving en inhoud van het lichaam.

Inhoud die goed geschreven, informatief en zoekrijk is, wordt makkelijker opgehaald door zoekmachines, die allemaal helpen om de site makkelijker te vinden.

Uiteraard produceert uw klant het grootste deel van de inhoud, maar het is van vitaal belang dat u hen begeleidt over welke zoekwoorden en zinnen ze in de tekst moeten bevatten.

5. Visuele elementen

Tenslotte is het tijd om de visuele stijl voor de site te creëren. Dit deel van het ontwerpproces wordt vaak gevormd door bestaande branding-elementen, kleurkeuzes en logo’s, zoals door de klant bepaald. Maar het is ook het stadium van het webontwerpproces waar een goede webdesigner echt kan schijnen.

Beelden nemen nu een belangrijker rol in webdesign dan ooit tevoren. Niet alleen beelden van hoge kwaliteit geven een website een professioneel uiterlijk, maar communiceren ook een bericht, zijn mobiel vriendelijk en helpen vertrouwen op te bouwen.

Visuele inhoud is bekend om klikken, betrokkenheid en inkomsten te verhogen. Maar meer dan dat, mensen willen beelden op een website zien. Niet alleen maken afbeeldingen een pagina gevoel minder lastig en makkelijker te verteren, maar ze verbeteren ook het bericht in de tekst, en kunnen zelfs vitale boodschappen overbrengen zonder dat mensen zelfs moeten lezen.

Het visuele ontwerp is een manier om te communiceren en een beroep te doen op de gebruikers van

6. Testen

Zodra de site al zijn visuals en inhoud heeft, bent u klaar om te testen.

Test elke pagina grondig om ervoor te zorgen dat alle links werken en dat de website goed op alle apparaten en browsers loopt.

Heb een laatste blik op de pagina meta titels en beschrijvingen ook. Zelfs de volgorde van de woorden in de metatitel kan de prestatie van de pagina beïnvloeden op een zoekmachine.

7. Starten

Nu is het tijd voor ieders favoriete onderdeel van het webdesignproces: als alles grondig getest is en je tevreden bent met de site, is het tijd om te starten.

Verwacht dat dit niet perfect gaat. Webdesign is een vloeibaar en doorlopend proces dat constant onderhoud vereist.

Webdesign – en echt, ontwerp in het algemeen – gaat alles om het juiste evenwicht tussen vorm en functie. U moet de juiste lettertypen, kleuren en ontwerpmotieven gebruiken. Maar de manier waarop mensen uw site navigeren en ervaren, is net zo belangrijk.

Een belangrijk punt om te onthouden over de lanceringsfase is dat het nergens dichtbij het einde van de baan is. De schoonheid van het web is dat het nooit is afgerond. Zodra de site live gaat, kunt u voortdurend gebruikers testen uitvoeren op nieuwe content en functies, analyses beheren en uw berichten verfijnen.

Het webdesignproces in 7 eenvoudige stappen

Seo Vyo is als SEO & Webdesign Bureau gespecialiseerd in Seo en Webdesign. Seo Vyo biedt diensten voor Seo ” Search Engine Optimization” en Website Webdesign. Uw website wordt ontworpen en gebouwd met de nieuwste technieken die goed aansluiten bij zoekmachines zoals GOOGLE, met juiste SEO wordt uw website vindbaar voor uw publiek.

About the Author:

Seo Vyo is als SEO & Webdesign Bureau gespecialiseerd in Seo en Webdesign. Seo Vyo biedt diensten voor Seo " Search Engine Optimization" en Website Webdesign. Uw website wordt ontworpen en gebouwd met de nieuwste technieken die goed aansluiten bij zoekmachines zoals GOOGLE, met juiste SEO wordt uw website vindbaar voor uw publiek.

Leave A Comment

VRAAG OFFERTE

*
*
*
Lees vorig bericht:
6 SEO stappen bij starten van je website
6 SEO stappen bij starten van je website

  Stap 1 Structureer uw website voor uw doelwoorden De structuur […]

Sluiten